Nieuws

Luxcar: Nederlands meest exclusieve auto’s vind je hier!

Stel je hebt de luxe om op zoek te gaan naar een exclusieve sport/luxewagen, waar ga je dan zoeken? Ga je stuk voor stuk de Nederlandse dealersites af? Of ga je speuren op websites als autotrack of marktplaats? Gelukkig hoef je die moeite allemaal niet te nemen en vind je al het Nederlandse aanbod in dit segment tegenwoordig onder een dak. Luxcar.nl biedt een volledig overzicht van alle mooie, sportieve, luxe maar vooral exclusieve auto’s die er in Nederland te koop staan.

Luxcar
Luxcar is een online platform dat zich richt op het exclusieve auto aanbod binnen Nederland. Na het uitvoeren van marktonderzoek hebben ze vastgesteld dat bestaande aanbodsites de doelgroep niet goed bereiken en aanspreken. Ze maken immers geen onderscheid tussen bijvoorbeeld een Opel Corsa uit 2002 en een Ferrari F12 uit 2015. Het blijft een statische pagina. Daarom bouwen zij een website die zich toespitst op het exclusieve aanbod met beleving als uitgangspunt. De manier waarop zij de auto weergeven activeert de bezoeker. Zo verwachten ze van onze klanten dat ze kwalitatief hoogwaardige foto’s uploaden, weergeven wij leuke en interessante kerngetallen op een interactieve manier en plaatsen zij foto’s, audio- en videofragmenten om de beleving extra te stimuleren. En dat allen natuurlijk in een stijlvol jasje dat de doelgroep aanspreekt. Niet alleen het aanbod is vindbaar op Luxcar. Ook maken ze indrukwekkende foto- en videoreportages en schrijven ze over de ontwikkelingen in de markt en wat ze meemaken.

Mercedes-SLS-Luxcar

Het ontstaan
Luxcar is ontstaan toen bedenker Barend Peijnenburg op internet ging kijken welke auto hij zou kopen met de gedachte ‘Welke auto koop ik als ik de loterij win?’. Hij vond op verschillende websites een verschillend aanbod van auto’s. Toen hij op de website van een autobedrijf keek stonden er weer auto’s die hij eerder niet was tegengekomen op andere platformen. Dat riep de volgende vraag op: ‘Waarom is er niet één website waarop al het exclusieve auto aanbod wordt weergegeven zodat het zoeken ernaar veel makkelijker wordt?’ Het idee was ontstaan. Na het bezoeken van twee autobedrijven leek de behoefte voor een dergelijke website aanwezig. Het was op dat moment echter moeilijk om uit te voeren omdat het technisch een complex verhaal was en hij zijn door zijn studie weinig tijd had. Maar een jaar later kroop het bloed toch waar het niet gaan kon. Samen met drie goede vrienden, die Barend leerde kennen tijdens zijn studie, zette hij Luxcar op. En tot dusver met succes, inmiddels behoren de grootste (occassion)dealers van Nederland tot het klantenbestand van Luxcar. 

Positionering tussen andere websites
Er zijn allerlei websites waarop auto’s worden aangeboden. En op die websites zijn vaak ook exclusieve auto’s te vinden. Het probleem met die websites is echter dat ze geen exclusiviteit en beleving uitstralen en daarmee de plank mis slaan als het gaat om het aanspreken van de doelgroep. Deze websites zijn voor autobedrijven slechts een tool om het grote publiek te bereiken. Bij Luxcar draait het allemaal om beleving. Dat betekent dat niet alleen de doelgroep wordt getarget en aangesproken, ook is de de exclusieve beleving van de autobedrijven en hun aanbod terug te zien op Luxcar. Zo worden exclusieve auto’s steeds vaker gekocht zonder proefrit. Dat klinkt wellicht raar, maar vaak weet de koper precies welke auto hij wil en heeft van te voren alles op het internet opgezocht. Het idee van Luxcar maakt dit voor de koper nog makkelijker. Het aanbod, alle informatie, media en autobedrijven staan nu centraal op één website. En door enkel samen te werken met vertrouwde autobedrijven die door Luxcar zijn geselecteerd op hun aanbod, ervaring en expertise hoeft de koper zich geen zorgen te maken over de afkomst van de auto en het autobedrijf.

Audi-R8-RS6-Luxcar

Het team
Het team van Luxcar bestaat uit vier twintigers die elkaar hebben leren kennen tijdens hun studie. In Luxcar kunnen we onze passie voor auto’s kwijt.
Jordy Burggraaf (20) houdt zich voornamelijk bezig met technische zaken. Hij programmeert veel voor de website en zorgt dat alle functionaliteiten werken. Droomauto: Ferrari 458 Italia.
Maico Voets (23) heeft het grootste deel van Luxcar ontworpen. Zijn ervaring met Photoshop zorgt ervoor dat Jordy altijd precies weet hoe hij zaken moet programmeren. Droomauto: Aston Martin One-77.
Robert Vonk (21) houdt zich voornamelijk bezig met de cijfertjes en lijstjes. Interne onderzoeken, financiën en het vinden van geschikte partners & autobedrijven. Droomauto: Aston Martin Rapide.
Barend Peijnenburg (21) is de bedenker van Luxcar. Hij houdt zich voornamelijk bezig met commerciële en operationele zaken. Droomauto: Audi RS6.

TeamLuxcar

www.luxcar.nl

Sportief georiënteerde journalist. Brengt zijn vrije tijd graag door op en rond het circuit. Neemt je graag mee in de wereld van exclusieve auto's en deelt graag zijn belevingen op het gebied van sportieve, exclusieve en luxewagens.